Kromwijk Elektro: Succesvolle communicatie met COMTOO
Waarom COMTOO?
We hebben meerdere apps bekeken en vergeleken, en uiteindelijk gekozen voor COMTOO. De doorslaggevende factoren waren de gebruiksvriendelijkheid, de mogelijke koppelingen met ons ERP-systeem en de functionaliteit van ‘Tegeltjes’. Deze factoren maken het platform ideaal voor onze organisatie.
Meer betrokkenheid onder medewerkers
In het begin moesten medewerkers wennen aan het gebruik van COMTOO, maar inmiddels is het een vast onderdeel van onze communicatie geworden. Ze weten nu dat bepaalde informatie uitsluitend via COMTOO gedeeld wordt en worden steeds vaardiger in het vinden van relevante informatie. Daarnaast waarderen ze het dat ze altijd op de hoogte worden gehouden.
Een succesvolle interne lancering
We hebben COMTOO geïntroduceerd tijdens een Toolbox-bijeenkomst, wat een effectieve manier bleek om de adoptie te stimuleren. Hierdoor raakten medewerkers direct vertrouwd met de app en de voordelen ervan.
COMTOO als ondersteuning van onze organisatiedoelen
Met COMTOO hebben we verschillende processen gedigitaliseerd en verbeterd:
Snellere administratieve processen: Werkplekinspectieformulieren en (bijna-)ongevallenformulieren kunnen nu direct via de app ingevuld worden, wat de reactietijd aanzienlijk verkort.
Efficiënte naslag en kennisdeling: Toolbox-verslagen worden opgeslagen in de app, zodat medewerkers deze altijd kunnen raadplegen. Zelfs als iemand een bijeenkomst heeft gemist, blijft alle belangrijke informatie beschikbaar.
Duidelijke verlof- en storingsdienstregistratie: Medewerkers vragen verlof aan via de app, waardoor planningen overzichtelijk blijven. Daarnaast is het storingsdienstrooster altijd inzichtelijk, zodat iedereen weet wie dienst heeft en wie back-up is.
Een centrale plek voor werk gerelateerde én leuke updates: Doordat alle informatie op één centrale plek te vinden is, wordt het werk niet alleen efficiënter en veiliger, maar ook leuker.
Conclusie
Dankzij COMTOO is onze interne communicatie sterk verbeterd en hebben we een centrale plek gecreëerd waar medewerkers snel en eenvoudig informatie kunnen vinden. Dit draagt bij aan een betere samenwerking, verhoogde veiligheid en een hogere betrokkenheid binnen Kromwijk Elektro.
Eigentijds Installatiebedrijf SDR Elektrotechniek BVuit Amsterdam maakt gebruik van COMTOO
Sonja Landkroon, hoofd HRM bij SDR Elektrotechniek BV ziet nu al een groeiende betrokkenheid bij de medewerkers.
Welke uitdaging hadden jullie voor het gebruik van COMTOO?
“SDR Elektrotechniek BV is een elektronisch Installatie bedrijf en een groot deel van onze collega’s werkt in de uitvoering, op verschillende projecten. Aangezien je dus niet met z’n allen bij elkaar op kantoor zit en en makkelijk bij elkaar kunt langslopen, maakt dat de communicatie soms wat lastig. Wij zochten een manier waarop wij makkelijke met elkaar kunnen communiceren en informatie en documenten kunnen delen.”
Waarom hebben jullie voor COMTOO gekozen?
“Wij hebben meerdere leveranciers gesproken. COMTOO was voor ons de enige die nagenoeg alles bood wat wij zochten en bereid was mee te denken en samen te werken. Dit was voor ons de enige juiste keuze omdat wij als SDR er ook altijd alles aan doen om mee te denken en samen te werken met onze klanten.”
“We zijn nog niet zo lang bezig met de app, maar we zien nu al een groeiende betrokkenheid. We zien dat berichten goed gelezen worden en het is leuk om te zien dat collega’s elkaar aansporen om een nieuwtje in de app te zetten. Sonja Landkroon, Hoofd HRM SDR Elektrotechniek BV “.
Wie maakt er binnen SDR gebruik van COMTOO ?
“De app wordt gebruikt door alle medewerkers binnen SDR. Iedereen kan met iedereen binnen het bedrijf communiceren, hier zitten geen barricades op. Op deze manier weet de hele SDR-familie elkaar te bereiken.”
Zien jullie een verbetering in de betrokkenheid van jullie medewerkers ?
“Wij vinden het leuk om te zien dat de tijdlijn goed gebruikt wordt. Collega’s delen foto’s van mooie projecten of installaties met elkaar en krijgen daar ook weer reacties op. Zo kunnen collega’s van elkaar zien op welke bijzondere projecten ze aan het werk zijn.”
Iedereen op de hoogte van alles bij TES Groep
TES Groep onderscheidt zich als een full service installatiebedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren van klantspecifieke oplossingen binnen de elektrotechnische installatietechniek. Met een toewijding aan volledige dienstverlening, biedt TES Groep oplossingen die het volledige spectrum bestrijken, van het initiële ontwerp tot de uiteindelijke realisatie en zelfs tot aan het einde van de levensduur van het project.
“Dankzij de applicatie zijn al onze collega’s buiten en op de verschillende vestigingen altijd op de hoogte en wisselen we snel en eenvoudig informatie uit.”
Een essentieel element van het succes van TES Groep is de implementatie van geavanceerde technologie, zoals de applicatie die het bedrijf gebruikt. Deze innovatieve tool stelt alle teamleden, zowel op locatie als op verschillende vestigingen, in staat om naadloos met elkaar te communiceren. Het stelt hen in staat om in real-time op de hoogte te blijven van projectontwikkelingen en informatie snel en efficiënt uit te wisselen. Deze digitale connectiviteit verbetert niet alleen de interne samenwerking, maar verhoogt ook de algehele operationele efficiëntie van TES Groep.
COMTOO is de juiste keuze voor Assa Abloy
ASSA ABLOY Group heeft in de afgelopen jaren op diverse onderdelen van de organisatie veel wijzigingen meegemaakt. Binnen de organisatie worden er periodiek projecten opgestart die een bijdrage leveren aan het continue verbeteren van processen, waaronder het communicatie proces.
De doelstelling was om de huidige communicatielijnen meer te stroomlijnen en de toegankelijkheid te vergroten waardoor ook meer betrokkenheid ontstaat voor een ieder die werkzaam is binnen ASSA ABLOY Benelux.
We zijn ook op zoek gegaan wie ons buiten de organisatie kan ondersteunen en zo kwamen we al snel terecht bij de COMTOO app. Binnen de communicatie werkgroep waren we al snel enthousiast omdat we op korte termijn een Demo hebben bijgewoond georganiseerd door Doubleguns. Hierin werd al snel duidelijk dat deze tool ons kan brengen naar de uiteindelijke doelstelling van de project groep en dat de COMTOO app de juiste keuze was.
26 januari is de COMTOO app gelanceerd binnen de organisatie en zijn we vol op aan de slag gegaan om de informatie stromen te delen met alle medewerkers.
De komende periode zal de COMTOO app verder worden uitgebreid met modules om de organisatie nog beter van informatie te voorzien.
Aldus Henri Nijland QA-EH&S Lean Manager