Een goede lancering van het intern communicatie platform is hierbij de belangrijkste succesindicator.

Eerst Draagvlak

Voorafgaand aan de lancering is het belangrijk dat de keuze voor het desbetreffende interne communicatie platform breed wordt gedragen binnen de organisatie. Iemand zal de verantwoordelijkheid krijgen over het beheer en het grootste gedeelte van de collega’s zal op op dagelijkse basis mee moeten werken. Wel fijn als ze daar naar uitkijken!

Piekfijne Techniek

Voordat er met het nieuwe interne communicatie platform gewerkt kan worden is het essentieel dat hier alle benodigde data in aanwezig is. Wie behoort tot welke functiegroep, wie is onderdeel van welke vestiging en welke informatie is voor wie relevant? COMTOO ondersteunt je organisatie om deze informatie-structuur gebruiksklaar te maken en zo de basis de leggen voor je interne communicatie platform.

Wat wij hiervoor nodig hebben? Enkel een Excel met alle benodigde gegevens. Wij zorgen ervoor dat deze informatie wordt overgezet in je COMTOO.

Meer informatie of een vrijblijvend gesprek?

Plan een gratis demo en wij helpen je graag verder.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Innovatie Curve van Everett Rogers

Interessante Uitrol

Wanneer alle technische facetten in orde zijn is het tijd om de het communicatie platform intern uit te rollen. Je medewerkers dienen hiervan op de hoogte te worden gebracht. (En gemotiveerd om hier gebruik van te maken, hoe pak je dit aan?)

  • Zorg dat het leeft binnen je organisatie. Kondig de uitrol van het nieuwe interne communicatie platform aan via narrowcasting, een nieuwsbrief of posters.
  • Tijdens de uitrol van de COMTOO app zorgen wij ervoor dat alle gebruikers per mail een activatie link binnekrijgen. Een enkele klik hierop is voldoende op de app vanuit de appstore te downloaden.
  • Zorg ervoor dat je medewerkers niet op het nieuwe interne communicatie platform heen kunnen. Zo kunnen zij hier o.a. terecht voor het aanvragen van verlof, bedrijfsnieuws en het registreren van uren.

Een belangrijke kanttekening hierbij blijft echter wel dat er in elke organisatie mensen zitten die wat minder adoptief zijn als het aankomt op innovaties. De groeicurve bijbehorend aan de Innovatietheorie van Everett Rogers geeft aan dat de adoptie van een innovatieve communicatietool als COMTOO altijd in geleidelijke stappen verloopt. Om ervoor te zorgen dat je iedereen meekrijgt is het noodzakelijk om ook gaandeweg aandacht te blijven besteden aan het onderwerp.

Klaar? Af!

Wij zijn helemaal ready! Jouw organisatie ook? Vraag dan onze gratis online demo aan en ontdek wat COMTOO kan betekenen voor jullie interne communicatie

Meer weten over onze communicatie app?

VRIJBLIJVEND PRIJSVOORSTELGRATIS DEMO