We deden ons best, bijvoorbeeld met een maandelijkse nieuwsbrief… althans, dat was het plan. In de praktijk kwam het er door de drukte vaak niet van. Belangrijke informatie bleef liggen of bereikte niet iedereen op tijd. We wilden het anders: overzichtelijker, sneller, efficiënter. En vooral: één plek waar alles samenkomt.

Waarom COMTOO?

Toen het idee voor een medewerkersapp op tafel kwam, zijn we met drie aanbieders in gesprek gegaan. In eerste instantie zochten we vooral naar HR-oplossingen, totdat we in contact kwamen met Tamara van COMTOO.

Wat ons direct aansprak, is dat COMTOO al helemaal is ingericht op de transportsector. Geen blanco app die we zelf moesten invullen, maar een gebruiksklaar platform waarin alles wat we nodig hebben samenkomt. Van HR-zaken tot praktische tools voor onderweg: het zit erin. Onze chauffeurs kunnen nu simpel een declaratie indienen, werkkleding bestellen, schade melden of zelfs een reparatie aanvragen, allemaal vanuit één app.

En er is meer: we zijn dit jaar gestart met een vitaliteitstraject, samen met twee leefstijlcoaches. Ook daarvoor is de app een perfect middel. We delen recepten, tips en video’s , zo helpen we onze mensen ook buiten het werk om aan een gezonde leefstijl te bouwen.

Medewerkersbetrokkenheid? Die schoot omhoog!

Dat de app ‘Klein Transport’ heet, vonden onze medewerkers al fantastisch. Vanaf dag één was iedereen enthousiast. Wat het extra leuk maakt, is dat collega’s zelf foto’s en berichten kunnen plaatsen. Zo zien we de mooiste momenten onderweg voorbijkomen: een zonsondergang vanuit de cabine, een vrolijke klant, of gewoon iets om trots op te zijn.
Voor het kantoorteam is het ook een mooie inkijk in het leven op de weg. En dankzij de ideeënbox kan iedereen, onderweg of op locatie, meteen een suggestie doen. Zo bouwen we samen aan verbetering. We merken dat het de onderlinge binding écht versterkt. Het gevoel van: dit is van ons samen.

De lancering? Een feestje!

In december lanceerden we de app tijdens een chauffeursdag. Het perfecte moment: alle medewerkers bij elkaar. We begonnen direct met het plaatsen van leuke content en hebben belangrijke processen, zoals de vakantie-aanvragen voor de zomer, meteen via de app laten lopen.

Natuurlijk was het even wennen voor sommige en dat is logisch, maar door alles stapsgewijs te blijven herhalen (“Schade? App! Declaratie? App!”) en elkaar te helpen waar nodig, werd het al snel vanzelfsprekend. Nu geldt: alles wat digitaal kan, loopt via de app.

Kortom: COMTOO helpt ons om met elkaar verbonden te blijven , op een manier die bij ons past. Persoonlijk, praktisch en altijd in beweging. Precies zoals wij zijn. Marjel Klein, Klein Transport